Home

Toți președinții postdecembriști au decorat în draci. De la soldați la intelectuali ”de casă”, primari ”de-ai noștri”, generali, politicieni, afaceriști, păreriști, purtători de țucal, sportivi și pînă la securiști torționari! Zeci și zeci de mii de ordine și medalii. Să fie. Ei, cînd a venit vorba de foștii deținuți politic, toți trei prezidenții au strîmbat din nas, ca la un damf puturos. Habar n-am de ce.

Habar n-am, ca să dau doar un exemplu, dacă va explica vreodată Băsescu de ce l-a decorat pe George Ioan Homoştean, fostul şef al Securităţii şi minstru de Interne al lui Ceauşescu, cu Ordinul Naţional Virtutea României în grad de Cavaler. Pentru ce ”merite excepționale”. Pot doar să-mi imaginez, cu maximă greață.

Klaus Johannis, pe Facebook: ”Astăzi, 22 decembrie, la 25 de ani de la prăbușirea dictaturii comuniste, voi conferi prima decorație din mandatul meu de Președinte al României. Am decis să acord cea mai înaltă distincție a statului român, Ordinul Național Steaua României, domnului Octav Bjoza, președinte al Asociației Foștilor Deținuți Politici din România…”

Un strop de normalitate.

3 gânduri despre „Un strop de normalitate

  1. Normalitate era fara a anunta pe Facebook. Am pretentii mai mari de la un presedinte care e la baza professor, desi am mai avut un presedinte care era
    professor .
    Cat despre ce au facut ceilalti presedinti _fiecare a avut motivele sale si consilierii sai.Referitor
    la decorarea celor din sri sau fosta securitate iar trebui sa the gandesti va mai apara din cand in cand si interesele nationals ale Romaniei.Suntem cam ultimii care isi blameaza sistemul de securitate -nu I’ll confunda cu cel de opresiune.

  2. De acord cu faptul că nu prea era cazul de pus pe FB, dar nu pot să nu observ că există mult prea mulţi mâncători de ce nu trebuie. Aceştia au sărit cu înaltă simţire patriotică să-l critice pe prezident că ar fi decorat un legionar. Nu că şi l-ar fi închipuit ei pe nenea Bjoza (născut la 1938, după ştiinţa mea) purtând scutece şi cămăşuţe verzi, ci pentru că, vezi Doamne, apare într-o poză alături de un fost legionar (fost deţinut politic şi el). În logica asta cretină ar trebui să spunem despre Băse că e rrom (ca să mă exprim politicaly correct) datorită faptului că apare în nenumărate poze, ca să nu mai vorbim de filme, alături de mulţi rromi. Ba chiar alături de regele lor! Le urez tuturor acestor căutători de pete în Soare, cu ocazia noului an, un călduros „Hai sictir!”

Lasă un răspuns

