Home

Cred, sincer, raţional şi cît se poate de european, că e timpul să li se dea oficialilor unguri o lecţie pe care să n-o uite. Diplomatic, nediplomatic, habar n-am, dar fără menajamente. Prea au stat ai noştri cu grijă să nu învenineze relaţiile. Nu mai pot ei ungurii de relaţii! Se comportă, de ani de zile, ca într-o colonie în România.

Vin când vor, adesea neoficial, se plimbă prin secuime şi agită spiritele. Ba aţîţă pe faţă, cu nesimţire, la autonomia zisului ţinut secuiesc, ba dau ordine minoritarilor unguri să boicoteze referendumul pentru demiterea lui Băsescu, ba ne dau indicaţii, fără jenă, cum să schimbăm legile şi Constituţia… Ajunge!

Eu, unul, nu mai suport atîta tupeu scîrbos. Chiar dacă voi fi făcut ultranaţionalist, sau mai ştiu eu cum, de către unii intelectuali „subţiri”, din oengeuri fantomă, zic:  e timpul să li se dea peste bot. Zdravăn. Să le sară, metaforic, borşul. Sper ca Ponta să se ţină tare de data asta în faţa acestor obrăznicii honvediste. Indiferent de telefoanele pe care le va primi de la Barroso.

Dinspre partea lui Băsescu Traian, care are în fişa postului obligaţia să apere ţara asta de nesimţirea şi agresiunea vecinilor din pustă, nu am nici o aşteptare. Îl doare-n şpiţ pe Băsescu de ţară. Singura lui grijă e să-i cocoloşească pe unguri, ştim bine de ce. Şi să nu-l supere pe şogorul Viktor Orban, de la Pesta.

8 gânduri despre „Ajunge!

  1. Pingback: Două chestii şi două Românii - Ovidiu Eftimie

  2. Şi să poată merge la Covasna ca să se odihnească după binele făcut ţării! De altfel, acolo se simte el cel mai bine, nu între români (conform propriilor afirmaţii facute în ţară. În ţara Chile.

  3. Cu părere de rău, dar vă rog să nu folosiți sintagma falsă ”secuime”. Numind județele românești Harghita și Covasna ca fiind ”ținut străin” nu duce decât la întărirea unei minciuni.
    În plus, în urma recensământului, doar vreo 3-400 de cetățeni români au simțit nevoia să se declare secui.
    Și ar trebui să înțelegem cu toții, cât mai repede, că toți suntem cetățeni egali, cu un singur steag, o singură limbă, o singură țară. Trăim cu toții într-o casă, hai să nu o umplem de rahat. Dacă se dorește încă o cetățenie (sau mai multe), nu-i o problemă, cu condiția să se respecte casa în care trăim.

  4. @Puiu Vârsan: păi numai acolo nu e primit cu flegme!

    @Andrei: chiar am idee cum stau lucrurile pe-acolo, mai ales după ce am lucrat vreo doi ani la o publicaţie din Sfîntu. Mai corect ar fi, presupun, să-i zicem zonei Harcov şi-atît.

  5. Acu’ şi tălică! Ai fost la mine, ai citit, da-mi dai răspunsu’ tot acilea. Adicătelea vezi tu, ieşti un fraier, vino şi fă-mi tot mie rating! Păi chestia asta, între blogeri se cheamă… De reciprocitate auzit-ai?

  6. @Cârcotaşu: ce cîrcotaş eşti! Să ştii că ţi-am făcut reclamă pe twitter! Unde am şi eu vreo 560 de urmăritori…

Lasă un răspuns

