Home

Consumul de gaze naturale în România a atins un record istoric, situaţie care a dus la majorarea importurilor de gaze, a declarat secretarul de stat în Ministerul Economiei Claudiu Stafie. Potrivit acestuia, consumul de gaze a crescut cu 20% în ultimele zile, de la o valoare medie de 57 milioane metri cubi de gaz pe zi la 70 milioane metri cubi pe zi.

Am înţeles. E ger, e nasol, trebuie gaze. Ia să ne uităm în arhivă. Cantitatea de gaze naturale înmagazinată pentru iarna 2011 – 2012 este de aproximativ trei miliarde metri cubi, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei (ziceau în octombrie).

Să recapitulăm: avem înmagazinate, zic oficialii, 3 miliarde. Mai producem 6 miliarde. Şi consumăm, la vîrful gerului, 70 de milioane. Păi, să facem un calcul băbesc: dacă am folosi doar rezerva din depozitele subterane, aia de 3000 de milioane, împărţită la 70 de milioane consum zilnic, ne-ar ajunge vreo 43 de zile. Boierie. Trecem iarna fluierînd. Şi să nu uităm de producţia internă.

Bine, eu nu mă pricep la chestiile astea cu gaze, dar poate să-mi explice şi mie cineva de ce mama naibii trebuie să importăm din greu de la ruşi? La preţuri fabuloase? Ceva îmi scapă. Ori autorităţile mint, şi nu au înmagazinat cît s-au lăudat, ori are dreptate deputatul pedelist Gurzău, care acuză „mafia gazelor” (de aici).  Sau e şi una, şi alta. Ceva pute rău. Şi nu a gaz.


9 thoughts on “Ceva pute rău

  1. Pai… zic eu care nu ma pricep…. Acum cateva zile a iesit unul pe care il cheama BASESCU si a zis ca nu se pune problema scumpirii gazelor ptr populatie a pretului la gaze si energie electrica, ba ca va cere chiar sa se amane liberalizarea preturilor si pentru persoanele fizice si pentru cele juridice , chiar daca in conventiile cu UE era prevazut altceva… si cred eu ca …oarece nemti l-au tras de urechi .De ce ??? Pentru ca noi importam gazul de la rusi dar de fapt contractele de livrare sunt incheiate cu firme germane… (au invatat si nemtii ce este suveica- sau noi de la ei??)
    Iacata cum se traieste bine in UE.
    Nemtii tot nemti… au stiut ca ne-am pus rau, de ani ,cu rusii si au profitat … ca de obicei … ca doar cate tarine de origine germana a avut Rusia… si cate coalitii au facut nemtii cu rusii intotdeauna…chair daca nu se agreeaza reciproc.
    Si asa a iesit acum calculul… consumam mult platim mai scump… asta este iar un calcul economic pe care nu il inteleg… n-am studii ca Stolojan. Nu e normal ca la un consum mai mare sa platesti mai putin?? Doar daca contractele au fost prost intocmite pentru noi si super bine calculate pentru altii care nu resimt criza europeana.
    Dar cu energia electrica ce au de vor sa o scumpeasca , iar nu inteleg , asa cum nu inteleg de ce nu livreaza la capacitate centrala nucleara… ????????Dar cred ca nu inteleg pentru ca locuiesc in tara asta populata cu viermi. Viermii nu ar trebui sa gandeasca , nu-i asa???!!!

  2. Mă laşi…
    Noi exportăm din rezerve, da’ importăm „la greu”… O fost o săptămînă de ger. Căcat cu mac! Io unu’ o trebuit să-mi schimb bateria la maşină, c-o răposat, săraca ,da’ nici măcar nu mi-o pîlpîit flacăra de la aragaz.
    Ca să-şi ascundă incompetenţa, „curvernu’ ” ăsta, îi în stare de orice. Aş fi capabil să-i înţeleg la minus 40 de grade… Da’ să nu mă ia de fraier şi nici să nu mi ce cace în cap,la minus 20, că fac „POC” !
    Pizda mamii lor!!! E IMPETUOS necesar să se ducă dracului!
    Banzai!

    2

  3. @shogune, bine-ai revenit. Că nu te-am văz’t pe-aici o vreme. De acord şi cu explicaţia, şi cu înjurăturile.

    @ari: tu cînd îţi faci blog? Că ai ce spune, bagsamă. Ia întreabă-l pe shogun…

  4. Cre’că m-am dat draculului…
    Am încercat să postez ceva, da’…
    Io-s aci, nene Teacă! Că nu comentez, e altceva. Nu-mi scapă niciun articol, că, doar, de aia eşti „naşu Teacă” la blogroll…

Lasă un răspuns

