Home

Mă sună o cunoştinţă. Pensionară. Care-mi povesteşte o întîmplare de zilele astea, cel puţin bizară. Şi-a verificat într-o seară, prin telefon, contul la BRD, să vadă dacă i-a intrat pensia din ianuarie pe card. Intrase, ba chiar întreagă! Ei, şi-a zis, o să vină pensia redusă de luna viitoare. A doua zi, s-a dus să-şi scoată banii. Şi ce să vezi, suma era diminuată cu cei 5,5 la sută pentru CAS!

Intrigată, s-a dus la ghişeu, să afle cine i-a umblat în cont. Funcţionarul i-a explicat, senin, că se făcuse o greşeală la Casa de pensii şi că diferenţa a fost stornată. Zău? Cum mama dracului, intră cine vrea, cînd vrea, în conturile oamenilor?  Şi apropo, asta nu cumva se cheamă fraudă bancară?

11 thoughts on “Umblă cine vrea în conturile bancare?

  1. Pingback: Tweets that mention Umblă cine vrea în conturile bancare? « Blogul lui Teacă -- Topsy.com

  2. Dacă dpamna are înregistrări cu covorbirea telefonică în care i s-a comunicat de către BRD suma intrată în cont şi convorbirea cu funcţionarul de la ghişeu, bagă banca în căcat! Dacă nu, nu. Mi-ar place s-o bage, că şi io am păţit căcaturi cu BRD, care DA umblă în conturi cînd vrea, fără măcar înstiinţarea titularului. Io m-am trezit cu „poprire” pe o rată, fără să fiu măcar notificat. Banca a fost înştiinţată de Altex, cărora le eram dator (am avut întîrzieri, ce-i drept), şi au operat „din instinct”, uitînd să mă întrebe dacă-s de acord. Am renunţat la serviciile băncii respective. Soţia mea încă are card la ei, dar şi-a activat serviciul BRD-net. Aşa-i mai greu să te „lucreze”. Extrasul de cont oricum vine lunar acasă cu toate mişcările (da’ şi asta numa’ dacă-l ceri expres). Plus de asta, are acces la cont online oricînd, iar imprimanta de acasă încă merge. Asta-i pentru contul curent. Puţinele economii stau la altă bancă, că-i mai sigur.
    Banzai!

  3. @shogunule, păi nici nu are nevoie de probe, că doar stornarea s-a făcut şi e înregistrată în evidenţele băncii! Problema e că ăştia pot umbla oricînd în conturile oamenilor, ceea ce e foarte periculos. Şi ilegal!

  4. adica sinteti in e.u. si nu cunoasteti cum sta treaba cu aceste conturi?! de la 9/11 este permis pt f multi sa se uite in conturile multimii si chiar sa faca modificari. si asta este tot o aliniere la vestul iubit si ma bucur pt voi.🙂
    mai aveti chestia cu delatiunea generalizata deci institutionalizata care sa ofere si recompense delatorilor pt serviciile aduse. daca in germania cineva intra cu plase in casa unuia care primeste ajutor de la stat pe ziua respectiva ii este taiata suma prevazuta deci retrasa din cont pt ca autoritatile au dreptul de-a controla conturile oricui. asta se intimpla desigur in urma unui telefon dat de un binevoitor. astept ca mare interes ziua in care veti ajunge sa aveti si acesta noua componenta in legislatia vostra.🙂
    daca ati vrut vest trebuie sa-l aveti pe tot nu pe bucati!🙂

  5. shogunule, poprirea se face in baza unui mandat si nu presupune obtinerea acordului titularului contului. Banca e obligata sa dea curs popririi. In cazul tau, Altex a obtinut o hotarare judecatoreasca pe care a pus-o in executie. Si degeaba ti-ai mutat economiile, poprirea te gaseste oriunde. Asa ca gandeste-te bine inainte sa uiti sa-ti platesti ratele.

  6. @Cristi: în cazul pe care-l descriu n-a fost nici o poprire. Pur şi simplu, s-a stornat diferenţa, la cererea Casei de pensii!

  7. @Cristi
    Şi io n-ar fi trebuit să ştiu de acea mirifică hotărîre judecătorească, sau măcar de o înştiinţare de la bancă? Oricum era vorba de ultimele 2 rate la un căcat de telefon mobil. Normal c-am renunţat la „serviciile” băncii după ce-am stins datoria. Suma datorată (pe alea 2 luni) nu depăşea factura mea curentă la mobil, deci era ceva în jur la un milion-jumate de lei vechi. Culmea culmilor e că banca şi-a cerut scuze pentru „figură” în momentul în care mi-am anulat cardul de la ei şi m-am dus la altă bancă. Balamucul mai mare a fost la firma la care lucram, că a trebuit să opereze pe la „salarizare” sa-mi verse salariul la altă bancă…
    Nu le mai lua apărarea nene, că-s bandiţi, oricum ai lua-o!

  8. sunt pensionara in cauza.mi s-a luat direct din contul meu care e secret si are parola.nu a vrut sa-mi dea extras de cont.dar astazi ma duc din nou.plus ca s-au luat cei 5.5 la suta cas la suma intreaga ,nu la diferenta de la 740 la cat am eu pensia.nenorocitii dracului de guvernanti.

  9. Doamna Tanasescu şi io-s pensionar, de handicap. Aveam 747 de lei pensie. Mi-au luat 7 lei. Aşa calculează. 5,5 la toată suma, dar nu scade sub 740. Ar fi trebuit să-mi ia 41 de lei în mod normal.
    NU AU VOIE SĂ OPEREZE ÎN CONTURI FĂRĂ ACORDUL TITULARULUI! Nu-i lăsaţi!
    Succes!

  10. este frauda bancara sau/si violarea secretului bancar
    mai este si abuz din partea Casei de psensii care retine o suma fara a emite o decizie, prin care se anunta retinerea
    Angela fa contestatie si cere sistarea retinerilor si returnarea sumei retinute
    pensia este proprietate si nu poate oricine sa isi
    baga ghiarele in ea, nici macar in baza unei legi fraudate, in plus fiindca ai platit toata viata la CAS suma de asigurare inseamna ca ti-o retin de doua ori, interlopii astia ne pot pune la zid, oamenii trebuie sa lupte pentru a-si castiga drepturile

Lasă un răspuns

