Home

Ziua de sîmbătă, 24 iulie,  ar trebui trecută cu violet în calendare: tăierea capului Marelui Machitor. Aflat la şpriţul autonomist de vară de la Tuşnad (Tusvanyos), prezidentul şi-a umflat piepţii şi ne-a anunţat că el e gata s-o mierlească precum Brâncoveanu, descăpăţînat, pentru că se încăpăţînează să-şi avertizeze poporul despre ce nasolii vin peste noi.

Dacă l-ai lua în serios, nici n-ai ştii cînd să-i retezi omului căpăţîna. Atunci cînd şi-a avertizat poporul că vin ruşii, minerii, comuniştii? Cînd ne-a spăriat că fură mogulii sarea şi poşta? Cînd s-a jurat că pe-aici nu vine criza? Cînd s-a sucit că ba vine, dar nu luăm nici de-al dracu împrumut de la FMI? Cînd s-a răsturnat iar că ba luăm, dar nu tăiem pensii şi salarii? Cînd a ieşit fioros că tăiem, băi, dar nu mărim impozitele?  Machitorul avertizează poporul după cum îl taie capul, sau după cît de mahmur se trezeşte dimineaţa.

Mai ahi, omul şi-a băgat în cap să facă în Ro. un alt tip de capitalism. Că pe ăla  vechi l-am umplut de ruşine. Uite că îl ajută premierul lui preferat. Să vedeţi ce i-a fătat mintea ăstuia. Cică să adunăm bonuri fiscale, că ne dă ceva pe ele! Mai încolo, de Crăciun.

Viaţa ne-a arătat că măsurile astea ciudăţele, anunţate pe scări, sfîrşesc într-o miştocăreală generală. Parcă văd ţigănci strigînd printre blocuri: „bonuri cumperem, domna!” Iar presa va fi plină de anunţuri gen cumpăr bonuri, sau schimb cu rablă. Vă daţi seama, camioane de bonuri se vor strînge pe la administraţiile fiscale. Cred că evaziunea se cacă pe ea de frică.

P.S. Pentru că despre marea tîmpenie autonomistă am tot scris, pînă mi s-a acrit, vă invit să citiţi aici ce-am postat în februarie. Nu s-a schimbat nimic.

23 de gânduri despre „La şpriţ cu Brâncoveanu

  1. De l-as vedea mai scurt cu un cap… Sau macar mai greu cu vreun kil de plumb… Numa’ ca fsn-ul s-o grabit sa aboleasca pedeapsa cu moartea in ’90 😦
    Banzai!

  2. Vlade, din motive care-mi scapă (nu mă pricep eu, probabil), nu reuşesc să intru la tine pe comentarii. Aşa că o fac aici: dacă eu sînt „enervat rău”, tu eşti de-a dreptul furibund! Nu merită, Vlade, eu te sfătuiesc amical să fii mai senin. Chiar şi cînd înjuri!

  3. Ca sa nu te concurez in lungime,o iau pe puncte:

    1. In familie noi zicem:
    Care cap ?
    sau
    Da’, asta are cap ?

    2. Ba, eu stiu cand i-as reteza capul.
    ACUM.
    Nu stiu daca as face-o eu sau l-as lasa sa si-l taie singur si as privi.

    Gata, ca devin macabra.

    3.Ungurii au obtinut ce au vrut si incet incet vor obtine tot.
    Minus secesiunea.
    Dumnezeu sa ma auda!
    Si sa nu le-o da si pe asta.
    La cat sunt de boi, ei si slugaii bostanilor, nu o merita.
    Spun ca sunt boi, pentru cat i-au lins in fund pe machitor si pe metresa de resort.
    De meritat, nu o merita nicidecum, asta e limpede, nu-i asa ?

    4. Mai rau decat sub jugul machitorului nu poate fi.
    Dar tembelul nu isi da seama sau o fi fost sub aburii alcoolului, cand a spus-o si p-asta.

    5.Ideea cu bonurile fiscale este super: sa vedeti acolo cine va primi bonusurile, cei mai strangatori si cei mai cheltuitori in acelasi timp: tot clientela sa traiasca.
    Pare prost nanoooopoul, dar de furat stie sa fure.
    In rand si la concurenta, cu metresa de resort.

    Ar trebui initiat un clasament, care fura cel mai eficient si cu folos in Romania.
    Ajungem la sute, la mii, cati fura cu folos (personal, of course) in Romania ?
    Si la ce nivel ?
    Asadar, suma cea mai mare, cat e, dar cea mai mititica?

    Maria S.(Timisoara)

    Na, ca iarasi te-am concurat, scuze.

  4. @Teacă
    Ce ai citi acolo era o descărcare a mea în momente de calmitate. Senin nu mai pot fi. Poate ar avea un efect interesant să fiu senin cand înjur – o atitudine prea des întâlnită la noi, dar nu (mai) merge aşa treaba. Eu când mă duc la miting nu dansez pinguinul.

    Am urmat sfatul tău totuşi si băgat un PS de clarificare..

  5. Nene, mergi intîi la selectati profilul, alegi Nume/Adresa URL, scrii acolo teaca si numele blogului cu http://alea alea, dai continuati, zici ce ai de zis si dupa aia dai de doua ori trimite.
    Cam complicat. Si io am suduit pina m-am plictisit da’ mere pina la urma.
    Banzai

  6. @shogunu’
    da cine-a zis ca tre’ sa-l omoram? il punem pe scaunul electric si-n loc de coulombi il indopam cu plumbi, cu lingurita. nu-l omoram. o sa-l omoare saturnismul.

  7. @ vlad-eu am renuntat la a post ceva pe blog ptr ca e prea complicat -sa nu te superi-comentariile sunt tari

  8. @ari
    Nu-i nimic. Totuşi nu-i clar. Tari-bune sau cum? 🙂

    Cu comentariile te inteleg.. Uneori blogger.com imi scoate si mie peri albi. Totusi, e destul de simplu odata ce descoperi mersul. La „Comenteaza ca:” alegi „Nume/Adresă URL” şi în continuare e ca aici..

  9. Mie imi place blogul asta, dar parca sunteti prea seriosi. Sa ne distram cu niste femei bune, zic eu!

  10. Eu as pune poza propusa de Dan pe blogul meu ca sa vada locuitorii din comuna Comana de Giurgiu ce au sarutat cand a venit blonda la ei. Cred ca nu o sa le ajunga rezerva strategica de tuica sa se spele pe gura:)

  11. 2 teaca- nu mai avem ce reteza – capatana e umpluta cu paie si chiar daca ajunge la Oz nu va primi ceva materie cenusie, asa ca… marinarul de paie ar trebui lansat la apa … si dus sa fie…
    apropos de lansari , va place cum incepe construirea imaginii viitoarei primarite a Bucurestiului?? Dpdv strategic ar fi fost ok daca asta s-ar fi petrecut acum vreo trei ani , acum mi se pare mai nult decat depalasata chestiunea , dar mai sti -poate le place bucurestenilor de ea

  12. Eu zic că nu-l putem suspenda… Ar trebui să ascuţim securea, dar nu avem bani pentru a da drumul la polizor, curentul ieftin e la băieţii deştepţi, nu la noi… În plus, n-am vrea să se reediteze bancul ăla cu Mihai Viteazul: „Copii, cum a murit M.V.? I-au tăiat capul cu securea, tovarăşa învăţătoare! Cine i-a tăiat capul? Securiştii, tovarăşa învăţătoare!” Ei bine, nu vrem să se spună că pe băse l-au omorât securiştii…
    Este o metodă mai simplă: Aplicăm metoda propusă de Voiculescu, cu amendamente. Ne jucăm de-a Stejarul din Borzeşti, şi-l suspendăm! Cu un odgon! De un stejar! De GÂT!!!!!

  13. O katana adevărata nu trebuie ascuţită că nu se toceşte! I-oi scrie lu’ vărucu’ Tokugawa să-mi trimită una….
    Banzai!

Lasă un răspuns

