Home

Nu mai vreau să aud cît de grozavi sîntem noi, românii, cu originea noastră latină, cît de talentaţi şi imaginativi sîntem, bla, bla. Vremea floricelelor s-a dus dracului. Spectacolul e dat astăzi de trupe militarizate. Fotbalul eficient se joacă după scheme întipărite în cipurile unor feldwebeli care învaţă exact atît cît trebuie să ştie. Nimic mai mult. Totul e trasat inginereşte, pe computer.

Nimic nu mi-a ilustrat mai bine cum stau lucrurile decît imaginea lui Frau Bundeskanzlerin Angela Dorothea Merkel, cu taiorul ei demodat, care stătea pe un trup de gospodină harnică, aplaudînd reţinut din tribună, doar cu un zîmbet cinic în colţul gurii. De cealaltă parte, un Maradona care se zbătea caraghios, cu cîrlionţii lui zburliţi, cerceii cu briliante şi cele două ceasuri cît nişte farfurioare de cafea. Asta e. Artiştii cu fiţe nu fac decît din întîmplare, şi pentru scurtă vreme, o echipă. La nemţi, chiar şi auslanderii – turci sau polonezi, s-au integrat în maşinăria asta infernală, devenind nişte simpli soldaten în batalionul de asalt teuton. Un mecanism care a făcut din geniul Messi un anonim penibil într-o trupă de actori ambulanţi.

Cu o zi înainte, Brazilia încercase să fie ceea ce nu va fi niciodată: o echipă pragmatică, nemţească. A ieşit un haloimăs. În a doua repriză a meciului cu olandezii, teribilii cariocas au jucat ca România lui Răzvan: anost, insipid, fără stil, fără direcţie. Cred că numai o întîmplare ar putea împiedica Germania să cîştige mondialul. O zi de graţie a Spaniei, de exemplu.

8 thoughts on “Vremea batalioanelor de asalt

  1. Am văzut si eu meciul şi o singură chestie am sa iţi zic. Nu prea ai urmarit-o pe Merkeloaică, nu? Că dacă ai fi vazut-o înainte ai fi constatat acum, ca şi mine, că de fapt era în extraz.

    Cele mai criminale mi s-au părut a fi reacţiile ei când mai bagau roboţeii câte o boabă. Se ridica şi cu ochi sclipitori de nevăstuică aplauda, intrigată oarecum de cei din jur care, din motive necunoscute, stateau foarte comozi cu curu’ pe bancă.

  2. drept sa spun sper sa castige Spania macar ptr ca 90% din criza o datoram nemtilor si pe urma am eu niste chestii cu ei de la 1944 incoace si nu numai si nu imi trece nici cand joaca fotbal.asta este.

  3. Intamplarea poarta un nume. Ghici Spania cine-i? Cand va incepe tica-taca madam Merkel va intreba aiurita: Was ist das? Das ist Verrat!
    Si, uite asa, spaniolii ne vor vaduvi de o reeditare a finalei din 1974. A? Ce spui, nene Teaca?

  4. Dracu ştie, Sicti, da nemţălăii sînt o maşinărie teribilă. Eu sper să prindă o zi cu har spaniolii.

  5. Bre ari io nu stiu de unde dracu ai scos-o pe aia cu „90% din criza o datoram nemtilor”. Sa mor io de ma duce capu pina acolo. Poate ma lamureseti. Io stiu ca nemtii contribuie cel mai mult la fondurile comunitare, care se folosesc acuma sa-i scoata din cacat pe altii! Ce ai tu cu ei din 44 incoace nu stiu! Asa ar trebui sa avem treaba si cu pula ala de Traian care-o cotropit Dacia acu vreo 1900 de ani, nu?
    Banzai!

  6. Shogune, nu fi belicos. Omu’ are memorie buna, nu ca noi. Noi spre exemplu, uitam cum de fapt tot raul din tara e provocat de Tariceanu, Iliescu si !!mineri!!. Aa! si sa nu il uitam pe Nastase cu termopanele sale.

    Acum, daca ii casapim pe mai sus numitii, iar spaniolii ii fac praf pe nemti totul va fi bine. Curvernul ( (c) shogunu’ ) super competent nu va mai fi tras in jos de asemenea factori externi, perturbanti. Coruptia ar fi starpita, iar economia, eliberata de sub jugul german va inflori. (.. ca basina porcului)

  7. @shogunu’- eu nu uit in ce rahat au bagat Europa si stilul teuton e cam naspa ptr restul si bun ptr ei asa ca…cat despre aia 90% mai traim si mai vedem care sunt statele marginalizate in UE si care nu, dar mai bine sa nu am eu dreptate

  8. Mi-ar place mie, bre ari, sa traiesc in stil teuton. Am exemplu de „teutonism” in fata ochilor! (adica primarul meu). Ar fi putut induce stilul asta o tira mai in toata tara. A vrut cineva? Oare nu eram mai bine vazuti de cine trebe cu sasul in locul bocului?
    State marginalizate UE ?!?!?. Am avut toate sansele sa scapam de eticheta asta. Sanse pe care, prin „bunavointa” multora, le-am futut! Si futute ramin cu astia in fruntea tarii!
    Banzai!
    Nu mai trebe asteptat sa vedem daca am sau nu dreptate. Asta-i realitatea de 6 ani incoace!

Lasă un răspuns

