Home

Ajuns personaj de bancuri, emisiuni de divertisment, desene animate şi cîntece de petrecere, Emil Boc face o figură de lacheu făcut peste noapte mare dregător. Un om care nu pare a avea simţul ridicolului. Un nătîng în capul căruia e o nebuloasă de ordonanţe neconstituţionale, tancuri, avioane, nori, nisip, coase, aviara gripa şi pensii nesimţite. Un tip fabulos, prin rezistenţa la batjocură. Cîţi ar fi suportat, în locul lui? Îţi trebuie o imensă doză de nesimţire ca să trăieşti liniştit cu ştampila de slugă, pe care ţi-ai pus-o singur. Prin comportament. Boc e un premier de pagina 5. Aud că e subiect de glume şi printre colegii săi din partid. De ce ne-ar mai mira?

Boc e invenţia unui frustrat, care n-a reuşit să încalece un premier cu personalitate. A unui derbedeu şiret, care a reuşit performanţa incredibilă de a prosti milioane de oameni cu hăhăielile sale imunde. De două ori. Putea găsi oricînd o slugă ceva mai onorabilă. Care să aibă măcar „coeficient de faţă”. L-a preferat pe acest personaj comic, parcă în dispreţul tuturor. Şi a propriului partid, pe care-l umileşte fără jenă, şi a opoziţiei (dacă nu vă place, o pun pe toanta de fi-mea!), şi a populaţiei (scuipaţi, bă, aici!).

Într-un fel, cei doi se completează perfect. Derbedeul poate rînji oricînd din spatele nătîngului care nu-i iese din vorbă. Poate impune pe oricine în executiv, pentru că aşa are el chef. Îl poate chema la ordin în crucea nopţii, doar ca să-l vadă perpelindu-se, slugarnic. Îi dă textul Constituţiei în plic, ştiind că ăla îl va recita a doua zi, cu osîrdie. Şi că îl va apăra cu vorba lui repezită şi caraghioasă, fără să pună întrebări. Nu m-ar mira ca într-o bună zi să-l şi plesnească, la propriu. Iar omuleţul să vină apoi şi să explice, cu tumult de vorbe, cîtă dreptate are „şefu”. 

Încerc să-mi imaginez cum vor rămîne în istorie cei doi, derbedeul şi nătîngul, dar mă opresc aici. Trăim cu ei zi de zi, asta-i nenorocirea. Eu, unul, am cam obosit. Somebody steps on my mind.

4 thoughts on “Bocul de la pagina 5

  1. Toti am obosit , dar ei nu.Aste e o problema.
    Ma intreb cand vor incepe sa ne vanda pe bucati , pe persoana ca sa dea imprumutul inapoi pentru ca nu fac niimic ca sa salveze tara asta si pe noi prostii care am mai ramas aici si nu am plecat aiurea.

  2. oamenii astia nu ar trebui lasati sa scape. au luat bani de peste tot. pentru ei nu pentru noi. daca scapa, scapa cu tot cu bani. eu zic ca ar trebui sa-i belim acum. naspa este ca ei sunt putini si se inteleg repede intre ei iar noi suntem atat de multi si – din cauza asta – ma tem ca nu ne vom intelege si ne va lua prea mult timp sa hotaram CUM. adevarul ca pentru a hotara ne trebuie minte si…(?). ne trebuie un impuls. va veni probabil din inima sau din stomac sau din vezica… stiu eu?… oricare…
    Oricum, daca-n macelarii creeru-l gasesti in tava cu organe, eu cred ca nu-l vom folosi nici de aceasta data (care – nu ma-ndoiesc – va fi).

  3. Konstantine, eu nu prea mai am ficat pentru ăştia. Şi nici speranţe. Nu vezi cum votează bizonii? Derbedeul beţiv va rămîne, mult şi bine, prezident. Şi se va căca în capul nostru cînd va avea chef. Asta e. O să mai facem gălăgie pe bloguri, şi cam atît.

  4. De relevat dintr-o sursa sigura si ramane anonima ca atat bocul cat si celalat acum important nas isi intaresc paza , iar jandarmeria , mi-ul si ce a mai ramas au primit ordine sa fie f vigilenti cu ceea ce ar putea fi o explozie de oameni in strada.
    Atat de cunoscut suna incat imi spun : ei si ce tot am fost noi generatia de sacrificiu.Numai ca am schimbat un totalitarism stiut pe unul pe care il invatam pas cu pas azi.

Lasă un răspuns

