Home

„Libertatea” dezgroapă un subiect mai vechi, într-un interviu cu un oarecare genetician de la Cambridge, Aubrey de Grey, unde britanicul revine cu „bomba” de mai an: omul care va trăi 1000 de ani se află printre noi. Bine, povestea e veche, nu a descoperit ăsta, Aubrey, votul uninominal sau desfăcătorul de conserve. Hai să ne amintim cum făceau coadă la Ana Aslan, prin anii 60-70, tot felul de somităţi mondiale, inclusiv şefi de stat, ca să se trateze de bătrîneţe.

Pe mine mă sperie, pur şi simplu, ideea că aş putea trăi 100 de ani, nu 1000. Uite, o să fac efortul de a-mi imagina cum va fi o zi din viaţa mea, pe la 500 de ani. Mă voi scula dimineaţa şi voi bea un ceai de  scoruşe, ceva. După care o să fac o uşoară gimnastică. Apoi, voi mînca tacticos nişte germeni de nu ştiu ce, cu iaurt, şi o să scriu pe blog, a 127.000-a postare (calculatorul îl voi avea implantat în cap). Cafea? Ţigară? O bere? Un schnaps? O ciorbă de fasole cu ciolan? Nişte jumări? Ne! Televizor? E interzis, că te stresează. Eventual, o să vizionez un film vechi, ceva romantic, de prin secolul XXII. Pe la prînzişor o să ies la o plimbare, nu mai mult de două ore, prin parc. Vine prînzul, cu o supică şi o salată. Încă două ore de somn, apoi, după ce-mi voi face tratamentul geriatric, o să recitesc un roman, ceva clasic ( presupun că vederea va fi ok), şi o să  ascult oarece muzică, Chopin, să zicem. Spre seară, o să mă mai sune un stră-stră-strănepot de-al lui Eftimie, să mă întrebe cum o duc, şi dacă nu vreau să scriu ceva la Braşovul tău. La cină, o să ciugulesc o budincă, sau nişte gris cu lapte, o să mai fac o plimbărică prin parc şi mă voi pregăti de culcare, cu gîndul că mai am de trăit încă 5 secole.

Aşa? Nu e înspăimîntător? La ce dracu să trăieşti atît? Zău dacă nu mi-aş face seppuku pe la 270 de ani! Mă gîndesc mereu la ce-mi spunea bună-mea, cînd a împlinit 90 de ani: „M-a uitat Dumnezeu”. Şi-a adus aminte de ea peste vreo 5 ani, n-a mai apucat revoluţia, săraca.

Post scriptum: Vă daţi seama ce coşmar va fi pentru guvernul Boc al 125-lea să-mi plătească pensia?

10 thoughts on “Un coşmar: să trăieşti 1000 de ani

  1. Pina atunci o sa decreteze Elena Udrea ca cei care au scris de rau de Basescu si ai lui in ultimele 5 secole nu mai au dreptul la pensie. Ceea ce va va rezolva, si tie si lor, dilema.

    Si sa nu uit, din descrierea unei zile din viata ta la 500 de ani… ciugulesti cam multe pentru un om care traieste fara pensie. S-ar putea sa se autosesizeze „cineva”…

  2. Poate că vom trăi în comunism, n-o să mai aibă nimeni salariu sau pensie, o să mîncăm la comun etc. Pe mine o să mă ţină în viaţă ca pe un exponat, uite ce rău o duceau ăia în capitalism!

  3. Ai dreptate, incep sa ma ingozesc si eu. Daca vrei, te secundez eu la seppuku. Asta daca ai incredere ca n-o sa-mi tremure prea tare miinile…

  4. Bună ziua.

    Vreau să vă rog şi pe dumneavoastră, la fel cum am rugat şi pe alte persoane publice, sau simpli cetăţeni, să spuneţi ce părere aveţi despre faptul că Radu Stroie a fost surprins în campania electorală făcînd cadouri votanţilor din circumscripţia sa, adică celor care urmau să iasă la vot. Ştiţi că acest lucru este atât ilegal, cât şi imoral. Credeţi că merită în urma acestor fapte lipsite de moralitate să reprezinte pe români în Parlament?

    Întrebarea nu are ca scop lămurirea de valori politice, ci morale.

    Aştept cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră.

    Mulţumesc.

  5. Domnule Grigoras,

    Sunteti „Off Topic”, ca sa nu mai spun si ca postul Dvs este de-a dreptul „spam”.

    In aceeasi ordine de idei propusa de Dvs, abia acum ati observat fenomenul?

  6. Nu este vorba de a observa de-abia de acum fenomenul, ci despre faptul că ŞI ACUM, ca în orice alt caz asemănător, indiferent de culoarea politică a celui vizat, este o ocazie de a ne pune aceste întrebări în legătură cu politicienii care vor să ne reprezinte în parlament. Aceste întrebări sunt de ordin mult mai important şi mai larg decât acela al culorii politice, fiindcă vizează „culoarea” lor morală.

    Regret dacă v-am lăsat impresia de comentator spam. Trebuie să precizez că eu nu am dorit şi nu v-am rugat, după cum se şi vede din mesajul meu, să intraţi pe blog la mine pentru a lăsa vreun mesaj, ci am cerut doar părerea dumneavoastră în legătură cu această problemă, aici pe blogul dumneavoastră. Nu am pus această întrebare din motive ieftine de a „mă băga în seamă”, ci pentru că părerea noastră ar trebui să fie importantă şi să conteze (într-o zi) şi pentru politicieni. Vă mulţumesc că mi-aţi admis mesajul aici pe blogul dumneavoastră, şi pentru răspuns.

  7. Dle Grigoraş, nu eu v-am răspuns, puteţi vedea. Cît priveşte subiectul, nu prea mă interesează, sorry. Mai ales că nici cu junele Honorius nu eram mai cîştigaţi, să fim serioşi. Probabil că nici unul nu era de acceptat.

  8. Domnu’ Teaca ati uitat sa mentionati dilema existentiala in care, ajuns la venerabila varsta de 800 de ani, dupa o vizita la medic aflati ca aveti cancer la colon si nu o veti mai putea duce decat 50-60 de ani maxim…

  9. HABAR NU AM CINE ESTE RADU STROIE SI CUM ARATA, DAR:
    RADU STROIE A FACUT CADOURI ?
    AHA CICA LE IMPARTEA CHIAR EL, CU MANUTELE LUI.
    UNDE ESTE FOTOGRAFIA?
    SI CE CADOURI ERAU?
    POATE IMPARTEA AUTOGRAFE.
    SI A IMPARTIT CADOURI?
    IN CE CONSTAU?
    FERICITI CEI CE LE-AU PRIMIT.
    CATI AU FOST?
    ASA CATE 5O – 100 DE CAP DE MITUIT.
    SAU O SACOSA PLINA DE DULCIURI, ALIMENTE, CE MAI TREI ANI NU-TI MAI TREBUIE NIMIC.
    BANCURI.
    NU CRED NIMIC.
    VREAU FOTOGRAFIA. SAU FILMAREA.
    EI VEZI, RADU STROIE ISI CUMPARA VOTANTII.
    EI AS !
    ms.
    DACA TRAIATI PANA LA 1000 DE ANI , IESEATI LA PENSIE LA 996 DE ANI. CE ATATA HUZUR.
    LA MUNCA, PREAFERICITULUE !
    BY, BY, BY.

Lasă un răspuns

