Home

Am citit aici, şi aici, şi aici, despre faptele de arme ale  ziariştilor Sorin Roşca Stănescu şi Bogdan Chirieac. Şi despre şantajul de doi lei la care l-au supus pe bicisnicul şef al unui avorton numit pompos Agenţia Naţională de Integritate. După ce-am terminat, am simţit că mă doare. Că viaţa-i nedreaptă. Pentru o clipă, m-am gîndit că am fost un bou. Că am trecut degeaba prin 37 de ani de gazetărie. Că sînt, într-adevăr, din altă ligă. Liga ziariştilor fraieri. Care merită să moară la bloc. Dar dacă mă înşel? – mi-am zis apoi, cu orgoliu nemăsurat. Dar dacă eu sînt Gazetarul, eu, fraierul care trăieşte de la o zi la alta, care se uită cu groază la lista de întreţinere, care caută pe rafturile magazinelor promoţiile, care citeşte zilnic contorul de curent, care-şi numără ţigările şi dozele de bere şi pentru care e o sărbătoare cînd intră într-un restaurant?  Dar care poate ieşi liniştit în lume, pentru că nu s-a prostituat pentru un pumn de euro şi un ceas de aur? Eu, şi nu SRS, vîrful de ticăloşie al generaţiei mele?

Mă întorc spăşit la finalul editorialului scris de mai tînărul meu confrate Florin Negruţiu, în Gîndul. Pe care-l redau respectuos aici: ” Sună telefonul. „Ce faci?”, mă întreabă. „Scriu”, răspund. La dracu! Iar am ratat răspunsul corect. De-aia o să mor la bloc, vorba d-lui Micky Şp.”

PS Înregistrarea convorbirii celor trei este o barbarie „marca Băsescu”. În rest, rămîne cum am vorbit.

5 thoughts on “O să mor la bloc

  1. In primavara anului 2001 stateam de vorba cu un jurnalist italian , care din curiozitate a intrebat cat castigam la ziarul la care lucram .Cand a primit raspunsul a facut o pauza mare s-a uitat lung la mine si a spus :”asta inseamna ca niciodata nu veti avea o presa libera .Sunt prea putini care isi permit sa faca foamea”.
    Am comentat , discutat si multe altele si desi suntem in 2009 nu am uitat aceste cuvinte.
    Jos palaria in fata celor care vor muri la bloc!!!Partea proasta este ca sunt putini si nu stiu cat ne foloseste ceea ce reusesc sa scrie cand sunt lasati -pentru ca si asta face parte din adevarul romanesc-

  2. Riscăm totuşi să cădem într-o altă extremă cu afirmaţia asta. Cred că ţine şi de destine, de şansă. Şi eu lucrez în presă din 1997, dar cu cât m-a costat un apartament de 2 camere ne-am făcut o casă, e drept nu în oraş, şi facem vreo 15 minute naveta. Dar în schimb nu stăm la bloc şi cheltuielile sunt mai mici decât întreţinerea la un apartament.
    Poate am fost noi mai norocoşi sau mai curajoşi.

  3. Bianca, „la bloc” e, pur şi simplu, o metaforă. La urma-urmei, sînt persoane care stau la bloc, vezi duduia Ioana Băsescu, în penthouse-uri de 800.000 de euro! Important e cît de mult te respecţi şi cît respecţi meseria asta extraordinară.

Lasă un răspuns

