Home

Eu nu înţeleg de ce se tot băşică unii şi alţii că vor creştinii ăia reformaţi autonomia Ţinutului Secuiesc. Mi se pare chiar super-mişto ideea. Ba, merg mai departe şi zic: noi de ce n-am cere autonomie? Noi, braşovenii. Ce frumos sună  „Ţara Bîrsei”! Ia gîndiţi-vă că judeţul nostru are un PIB mai dodoloţ decît Republica Moldova. Iar populaţia, cît Slovenia.

Vă daţi seama ce-am putea face dacă am fi pe picioarele noastre? Aşa că, eu propun să ne adunăm, să lăsăm dracului disputele politice şi să facem repede mişcarea. Cît sînt ocupaţi miticii cu alegerile, cu secuii şi cu scuipatul pe la televiziuni. Fraţilor, să terminăm odată cu tirania Bucureştilor! Ţara Bîrsei, iată visul nostru milenar!

Odată obţinută autonomia, pasul firesc va fi proclamarea independenţei. Apoi, vom cere să fim primiţi în ONU, UNESCO; OECD; FMI; NATO şi UE. La nevoie, vom cere să intervină căştile albastre. Dar mai întîi ne trebuie  nişte conducători înţelepţi, care să ferească frageda noastră republică de furtunile care vor veni. Soluţii avem: preşedinte, Căncescu; premier, Scripcaru; preşedinte al Senatului, C. Niţă; preşedinte al Camerei Deputaţilor, I. Gonţea. Asta pînă vom organiza primele alegeri libere şi democratice.

Să ne gîndim şi la ceva miniştri. Carmen Tănăsescu nu are rival la educaţie. Minerva Gurgu e numai bună pentru sănătate. La transporturi şi asfaltări nu văd pe cineva mai potrivit decît Marcel Butuza. Economia – a luat-o deja Neculaie. La externe eu zic să mergem pe mîna lui Ţucunel, că e mai diplomat. Internele şi administraţia sînt mănuşă pentru fostul prefect Otilian Neagoe. Iar la comunicaţii şi IT m-aş gîndi la Adi Maxim, că are firmă de calculatoare.

Mai rămîne să stabilim prin referendum imnul, stema şi drapelul. Stema ar putea rămîne aia cu coroana pe buturugă, mi se pare OK. Drapelul – ce ziceţi de galben- negru, culorile echipei FC Braşov? Iar la imn e simplu: dăm în judecată România, la Haga, şi revendicăm „Deşteaptă-te, române”, că a fost scris de Mureşianu al nostru. Fireşte că o să-l adaptăm, o să-i zicem „Deşteaptă-te, bîrsane!”

O singură piedică văd la orizont. S-ar putea să ne facă ceva probleme secesioniştii din aşa-zisa „Ţară a Făgăraşului”. Dar, dacă fac pe nebunii, trimitem peste ei vînătorii de munte. Şi elicopterul lui Butuza, pe care montăm nişte rachete aer-sol.

17 gânduri despre „Vrem autonomie!

  1. Dacă mă gîndesc bine, e de preferat un rege de import. Să vorbim cu regina Marii britanii, are un nepot, prinţul William, parcă, disponibil. Cred că şi Juan Carlos al Spaniei ne-ar da-o pe infanta nu mai ştiu cum o cheamă.

  2. Frumos tablou ati creionat. O sugestie pentru persoana cu singe regal as avea, dar nu e regal, se trage din neam cu Eminescu si Bogdan Petriceicu Hasdeu, prin arbore genealogic. Dar ii dezvalui identitatea peste vreo 2 – 3 anisori. Pina atunci toate cele bune!

  3. Bianca, te implor, spune-mi acum, nu am răbdare să aştept 3 „anişori”. Cine ştie. poate e suveranul de care avem nevoie!

  4. kool! şi eu vreau autonomia asta! Până când să fim fraieriţi de aşa zişi politicieni din Bucureşti ? să dăm cu articole în peste tot, după care să venim cu sondajele din acestă regiune.

    Am fost sufocaţi o jumate de secol să nu putem avea un aeroport !

  5. Ok dar sa fie clar ca pe strada mea nu intra nimeni fara viza! O sa ne cerem eu si cativa vecini de-ai mei de pe scara autonomia, dupa care independenta, apoi ne facem armata si invadam Romania!

    Lasand gluma la o parte, chestia asta cu „Tara Barsei” suna bine in teorie, dar e mult prea idealizat, si e imposibil de pus in practica.

Lasă un răspuns

