Home

M-am trezit ieri dimineaţă şi, pînă să-mi beau cafeaua, am realizat că datorez 1500 de euro. Cum dracu? Iac-aşa, asta e partea mea din datoria pe care ţara a făcut-o în doar 6 luni. 33 de miliarde de euro! Ameţeşti numai cînd te gîndeşti la suma asta. Dar dacă pun la socoteală şi datoriile mai vechi ale ţărişoarei, ajung la un deficit personal de 3000, rotund. Nu e bine. Bun, n-o să mă caute cămătarii pe-acasă, să-mi ia gîtul, dar o să mă ardă statul unde mă doare mai tare: impozite, taxe, începînd cu alea locale, că tot s-au scumpit apa şi gunoiul, preţuri umflate ş.a. O să vină să-mi plîngă vecinul, că ce face el după ce iese din şomaj, o să mă întrebe disperat amicul, ce se va alege de el şi de familionul lui dacă se-nchide IAR, o să se-nmulţească atacurile armate la bancomate, case de schimb, bănci şi alte alea, dar altfel va fi bine.

E tot mai clar, cabinetul bocilor habar n-are de unde să scoată bani, dacă se împrumută lunar cu vreo 2 miliarde ( euro) doar ca să nu le sară-n cap bugetarii şi pensionarii, că ăştia sînt baza la votul din toamnă. Dacă m-ar întreba pe mine, i-aş spune cabinetului, simplu: taie, bre, din cheltuieli! Că eu aşa fac : beau bere la 1,35 lei doza( am găsit o ofertă de piva poloneză), îmi număr ţigările ( pînă m-oi lăsa), trag la ghiveciuri de legume, închid televizorul că, după ce consumă curent, te mai şi tîmpeşte, … am o listă lungă. E drept, mă mai ajută şi CET-ul, că mi-a tăiat apa caldă, aşa că fac duş cu ligheanul, ştiţi ce haios e ?

Ce economii a făcut impotentul guvern al ţării mele ” alese” ( land of choice, ce naiba) în primul mitan, cum scrie în Gazeta sporturilor? A făcut pe dracul  ghem. S-a tot lăudat că taie de colo şi de colo, dar tot sectorul privat e ăla cu reducerile. Şomajul, care bate spre milion, de acolo vine. Că n-o să vezi funcţionari disponibilizaţi, să-şi caute de lucru pe la AJOFM. Zeci de mii de firmuliţe cu 2-3 amploaiaţi trag obloanele, iar alea mai măricele reduc pe rupte salariile angajaţilor. La stat, nimic! Tot ce-a făcut cabinetul ăsta bicefal a fost să arunce în ventilator cu rahatul  impozitului forfetar. Primul cosaş al ţării tot ameninţă că taie din agenţii, că reduce aparatul birocratic, şi cîte altele, dar din toate nu ne-am ales decît cu rizibila propunere de a-şi lăsa miniştrii o cincime din leafă la casierie. Vă daţi seama că i-au rîs ăia-n nas. Pînă şi băieţii  cu laptoape de la FMI  le-au spus-o pe şleau: băi, aţi sărit calul cu cheltuielile publice! Credeţi că le pasă? Ce, e datoria lor? E a mea, frate! Aşa că, vedeţi, de-aia mă pun în fiecare dimineaţă şi, înainte să-mi beau cafeaua, număr îngrozit eurocenţii care se adună la datoria mea publică.

( vezi editorialul şi  în cotidianul Braşovul tău de luni, 3 august 2009)

3 thoughts on “Sînt dator vîndut

  1. ROMania…,ROM nu inseamna tzigan?Ce „manie stranie sa tot promovezi acest cuvant/expresie fara sens,sau cu8 sens invers!!!

  2. ROMania…,ROM nu inseamna cumva tzigan roman ?Ce „manie” stranie sa tot promovezi acest cuvant/expresie fara sens,sau cu sens invers!!! Apropos: de ce nu ati facut un „deal” cu Cons. jud. sa salvati „Gazeta”?Era mult mai indreptatita sa aiba macar acelasi regim financiar ca si ASTRA…

Lasă un răspuns

