Home

„N-ai o poză cu Cioacă?” – mă întreabă un coleg din presa braşoveană. Nu am şi nici nu mă prea interesează. Toată povestea asta dubioasă şi încîlcită, cu dispariţia avocatei Elodia, cu posibila ei ucidere, cu bănuiala anchetatorilor îndreptată spre soţul acesteia, poliţistul Cioacă, începe să mă plictisească. A fost o ştire, la început. Nu mai e. Cel puţin pînă nu apar elemente noi. „Ştii că a început Cioacă lucrul?” – mă întreabă un altul. Nu ştiu, dar de ce mi-ar păsa?

Deşi văd că unele ziare au scos suplimente speciale despre cazul ăsta. Ziare serioase! Să înnebuneşti, nu alta. Mai arunc uneori privirea, uşor vinovat, spre ce dezbate interminabil o televiziune-tabloid şi mă cutremur. Analize, para-analize, ce-a zis omul, ce zice altul, părerea unor paranormali, căutări îndelungi în coşul cu rufe murdare al familiei cu pricina, dacă ea avea sau nu un amant, dar el, cu cine era încurcat, dar bona, ce-a făcut bona cu arma crimei, dar copilul…, dar părinţii…, dar vecinii…, dar fostul soţ, şi el poliţist…, dar fosta soţie a lui Cioacă…

Ce mai, o demenţă cu sirop telenovelistic, atît de dragă românului elector, căruia îi place pînă la juisare să se uite pe gaura cheii. Totul culminînd, paroxistic, la aceeaşi televiziune-manea, cu o întrebare apocaliptică, la care aveau de răspuns telespectatorii: „La oprirea între Rîşnov şi Bran, şi-a făcut Cioacă nevoile?”. „Le zice adînc, bate-n ciocoi” – ar conchide, cu admiraţie nătîngă, jupîn Dumitrache, ca la citirea ziarului său preferat, „Vocea patriotului naţionale”.

N.A. Cînd mă pregăteam să pun punct, mi-a căzut în mînă un „Buletin informativ” delicios trimis de Gruparea de Jandarmi Mobilă „Burebista” Braşov. Dragii mei, să fi săpat îndelung în adîncurile imaginaţiei mele jurnalistice şi nu găseam o mai potrivită încheiere: «Jandarmii execută cu cinste şi onoare, cu înalt devotament şi patriotism atribuţiile cu care au fost abilitaţi. În ziua de 9.10.2007, pe timpul acţiunii de scotocire executate în zona Poiana Cristian – Rîşnov, în căutarea de noi indicii privind cazul avocatei dispărute, Elodia Ghinescu, sergentul major Munteanu Florin-Bogdan şi-a adus contribuţia pentru clarificarea unor aspecte în acest caz. Pentru profesionalismul de care a dat dovadă şi contribuţia adusă, sergentul major Munteanu Florin-Bogdan a fost recompensat cu „Mulţumiri” de Inspectorul General al Jandarmeriei Române, domnul general maior dr. Costică Silion.

Jandarmii sînt şi rămîn nişte oameni cu bucuriile şi tristeţile lor, cu problemele, satisfacţiile lor înăbuşite, sub povara reconfortantă a datoriei pe care o numesc, de fiecare dată, cu simplitate, fără emfază: Misiune…».

Lasă un răspuns

